Interneta biznesa optimizācijas pasaule ir ļoti plaša un sarežģīta, un ir nepieciešams augsts uzmanības līmenis, lai tas veiksmīgi darbotos.
Neatkarībā no mērķauditorijas, lielāka daļa e-biznesa mājas lapu cieš no līdzīgām optimizācijas kļūdām. Šīs kļūdas attur tās no pienācīga trafika.
Parasti šīs problēmas ir saistītas ar to, kā biznesa iesaistītās puses apejas ar to e-biznesa platformas attīstību, vairāk uzmanības pievēršot lietotāju pieredzei un estētikai, nekā SEO.
Kad zīmoli koncentrējas uz e-biznesa vides veidošanu, kas ir pievilcīga un funkcionāla, taču ignorē un aizmirst par SEO, tie uzreiz zaudē iespējas piesaistīt jaunus lietotājus no organiskiem kanāliem.
Labas ziņas: ievērojot sekojošos optimizācijas padomus, tu vari radīt vidi, kas ir gan funkcionāla un pievilcīga, gan iepazīstina tavus potenciālos klientus ar tavu zīmolu (ko biznesā sauc par win-win situāciju).
Radi unikālus produktu aprakstus
Lielāko daļa e-biznesa zīmolus menedžē iekšējie speciālisti vai tirgotāji, kas ir savu produktu eksperti. Tomēr, šie cilvēki parasti nezina, kas ir SEO, un kā tas darbojas.
Šī iemesla dēļ daudzi cilvēki, kas ir atbildīgi par online inventāra menedžmentu, mēdz neiekļaut produktu aprakstus, rada nepilnīgus aprakstus, vai nokopē tos no ražotāja lapām.
Ja taviem produktiem nav aprakstu, kas ir informatīvi, piesaistoši un unikāli, tavi produkti nespēs pienācīgi ierindoties organisko meklējumu sarakstos.
Neatkarīgi no tā, kādus produktus tavs zīmols piedāvā, centies radīt 150 līdz 300 vārdu apjoma aprakstus, kas uzrunā mērķauditoriju, tajā pašā laikā ierāmējot produktus vidēs, kurās tie ir visvairāk piemēroti.
Šis ir labs piemērs:
„Acme biroja preces atbalsta uzņēmējus, biroja menedžerus un citus profesionāļus, kam ir nepieciešami materiāli sava darba veikšanai. Sākot no pārstrādāta printēšanas papīra līdz pildspalvām un citiem rakstāmpiederumiem, mūsu biroja preces perfekti iederēsies jebkurā darba vietā, neatkarīgi no tā, vai tu strādā aģentūrā, tev pieder
savs uzņēmums, vai tu strādā no mājām.”
Aprakstā ir uzskaitīti specifiski produkti, kas ir saistīti ar plašāku „biroja preču” kategoriju, kas ļauj meklēšanas lapām piedēvēt autoritāti individuāliem un top-līmeņa jēdzieniem.
Turklāt tas tieši uzrunā mērķauditoriju, ievietojot tos specifiskās vidēs.
Šis formāts ļauj aprakstam savienoties ar semantisko meklējumu konceptu un tādā veidā atbalsta spēju līdzināties ar kvalificētākiem organiskajiem lietotājiem.
Ievies produktu atsauksmju pievienošanas funkciju
Produktu atsauksmju publicēšana līdzās katrai precei, ko piedāvā tavs zīmols, ir lielisks veids, kā pievienot relevantu saturu katrā no produktu lapām.
Amazon labi izmanto šo taktiku – populārākajiem produktiem ir pievienotas pat desmitiem tūkstošiem atsauksmju, kas informē pircējus un rosina diskusijas.
Šādas prakses nepieciešamība tikai pieaug. 80% no interneta pircējiem uztver produktu atsauksmes tik pat nozīmīgi kā personīgās rekomendācijas no draugiem.
Šī dinamika parāda, ka ir svarīgi nodrošināt kvalitatīvu informāciju, kas ir balstīta reālās pircēju pieredzēs, nevis mārketinga materiālos, ko rada tavs zīmols.
Centies piesaistīt tik daudz lietotāju atsauksmju, cik vien iespējams, lai demonstrētu vērtību un autoritāti meklēšanas lapām, piesaistot vairāk konversiju no taviem klientiem.
Optimizē atbilstošiem meklējumiem
Tava iekšējā mārketinga komandai varbūt patīk izdomāt kreatīvus veidus, kā apzīmēt tavus produktus, bet, ja pircējs tos nesapratīs, šīs pūles būs bezjēdzīgas.
Optimizēt produktus pēc vārda ir būtiski, lai ļautu meklēšanas lapām saprast, kas tev ir, un kam tavi produkti ir paredzēti. Neoptimizē savus produktus pēc to sekundārām detaļām – krāsas, izmēra utt.
Iekļauj zīmola nosaukumu un modeļa numurus savos nosaukuma tagos, meta aprakstos, attēlu alternatīvajos tagos un virsrakstu tagos.
Nepārblīvē produktu lapas ar atslēgvārdiem
Produktu aprakstu pārblīvēšana ar atslēgvārdiem tā vietā, lai pievienotu pārdomātu saturu, nepalīdzēs tev piesaistīt organiskos apmeklētājus vai iegūt atslēgvārdu autoritāti.
Piedāvā informāciju, kas palīdz taviem klientiem un apraksta tavu pakalpojumu vērtību. Tā rīkojoties, tu paaugstināsi lietotāju iesaisti, palielināsi organisko autoritāti un rosināsi konversijas.
Attēlu alternatīvie teksti
Zinot to, cik daudz attēlu parādās e-biznesa lapās, ir svarīgi, ka katram ir pievienots atbilstošs alternatīvais teksts.
Lai meklēšanas lapas saprastu, ko katra bilde reprezentē, un kā tā ir saistīta ar tavu zīmolu, nodrošini, ka katra attēla alternatīvais teksts skaidri to apraksta.
Kad nepieciešams, tu vari iekļaut atslēgvārdu, kuru tu centies iekļaut rangā (nepārcenties!), kā arī tava zīmola nosaukumu.
Piemērs: „biroja preces mazā biznesa īpašniekiem – Acme”
Radi unikālus virsrakstus
Nosaukuma tagi ļauj meklēšanas lapām saprast specifisku lapu saturu.
Izvairies no dublikātiem nosaukumos, izmantojot ražotāja sniegtos nosaukumus, jo visticamāk tie tikuši nosūtīti arī taviem konkurentiem.
Izrādi visas filtrētās klases lapas
Šis koncepts ir būtisks, ja ir runa par dublēta satura likvidēšanu no tavas e-biznesa lapas, un unikālo lapu skaitu un atslēgvārdu maksimizēšanu.
Ja lietotāji var izvēlēties no vairākiem filtriem vienam specifiskam produkta tipam, un šie filtri nav ievietoti tavu produktu lapu HTML kodā, Google un citas meklēšanas lapas nesapratīs atšķirību starp filtrēto lapu un tās sākuma stadiju.
Saites jeb “URL”
Tā vietā, lai iekļautu preces numurus vai kategorijas ID tavā URL, mēģini izmantot esošos produkta un/vai kategorijas nosaukumus, kurus tava mērķauditorija var viegli uztvert.
URL, kas tiek veidoti, paturot prātā lietotāju, palīdz tavai tiešsaistes auditorijai (un meklēšanas lapu lietotājiem) saprast, kur tie atrodas tavā lapā, kā arī kādā veidā viņi var turpināt darboties konversijas ceļā.
Ja vēlies uzzināt vairāk, izpēti šo lielisko infografiku(angļu valodā): šeit.
Jēgpilns saturs
Līdzīgi kā ar produktu aprakstiem, kas izvietoti individuālās produktu lapās, tavām primārajām un subkategoriju lapām jāsatur pietiekami daudz satura, lai meklēšanas lapas varētu tās atpazīt kā autoritātes konkurējošā vidē.
Centies radīt saturu, kas būtu aptuveni 450 līdz 500 vārdu apjomā, kas:
- Iekļauj tavu produktu sarakstu vai kategoriju;
- Uzrunā tavu mērķauditorija;
- Ierāmē tavu produktu sarakstu vai kategoriju specifiskā, relevantā vidē;
- Iekļauj informāciju, kas atbild uz jautājumiem, ko tava mērķauditorija uzdod, kad meklē tavus produktus.
Iekļauj sociālās dalīšanās funkcionalitāti
Lietotāju iesaistei, kas radusies sociālās dalīšanās rezultātā, ir tieša ietekme uz organiskajiem rangiem, kā arī signāliem, kas tiek nosūtīti uz meklēšanas lapām katru reizi, kad kāds dalās ar kādu no tavām lapām.
Nodrošini, ka visas produktu lapas satur sociālās dalīšanās ikonas, kuras var viegli atrast, tajās iekļaut populārākos sociālos medijus – Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram.
Radi adaptīvas XML lapas kartes (sitemap)
Katrai e-biznesa lapai jābūt automatizētai lapas kartei, kas atjaunojas līdz ar jaunu produktu un/vai lapu pievienošanu. Tas ir labākais veids, kā nodrošināt, ka visi tavi piedāvājumi tiek atpazīti meklēšanas lapās un tiek indeksēti klientu iesaistei.
Daudzas e-biznesa satura menedžmenta sistēmas (CMS) piedāvā automatizētas lapas kartes vai spraudņus, kas veic to pašu funkciju.
Produktu un kategoriju regulāra pārvietošana pa tavu lapai var radīt būtisku laika patēriņu, tāpēc ir svarīgi uzveidot adaptīvu sitemap.xml, kas spēj sekot līdzi visām izmaiņām, ko tu veic savā lapā.
Satura attīstība un iekšēja saišu veidošana
E-biznesa mājas lapas, kas piedāvā pircējiem pamācības vai izglītojošos rakstus, un rada iekšējās saites, kas nodod lapas autoritāti no primārās uz subkategoriju vidi, ir lielisks veids, kā piesaistīt organisko autoritāti un konversijas.
Pircēju pamācību veidošana, kas izglīto klientus par tavu produktu vērtībām un priekšrocībām, atbalsta atslēgvārdu un konceptu autoritāti, un palīdz klientu efektīvāk novest līdz pirkuma veikšanai.
Saišu veidošana no rakstiem pie specifiskiem produktiem un kategoriju lapām palīdz informēt lietotājus par taviem pakalpojumiem, tajā pašā laikā nododot organisko autoritāti viscaur tavai mājas lapai. Vēlies uzzināt vairāk, kas ir iekšējā seo optimizācija?
Iekļauj pārvirzīšanu (redirect), kad nepieciešams
Pienācīga pārvirzīšanas sistēma ir būtiska e-biznesa veiksmes maksimizēšanā.
Balstoties uz to, cik bieži tu publicē un/vai izņem produktus no lapas, tev nepieciešams pārvirzīšanas process vai sistēma, kas automātiski to dara ar novecojušu saturu, pārvirzot uz atjaunotu URL, lai izvairītos no nederīgām saitēm.
Izskati dažādos pārvirzīšanas tipus un nosaki, kurš ir labākais veids, kā pieiet konkrētai situācijai:
- Pārvirzīšana uz jaunāku produkta modeli. Izmanto 301 pārvirzīšanu, kad kāds no produktiem ir novecojis un ir parādījusies jaunāks modelis – piemēram, ja tu vairs nepārdod iPhone 5, pārvirzi URL uz iPhone 7 lapu. 301 pārvirzīšanas iekļaušana pārvirzīs lietotājus no vecās uz jauno lapu, un signalizēs meklēšanas lapām, kuru lapu tu vēlies ievietot rangā.
- Pārvirzīšana uz primāro kategorijas lapu. Tā nolūks ir atrisināt lietotāju navigācijas problēmas, vai novirzīt no novecojušiem produktiem uz atbilstošāku primāro kategoriju.
- Atkārtoti izmanto URL, lai saglabātu organisko objektivitāti. Tu vari atkārtoti lietot jau esošos vai vecos URL, ja tavs zīmols pārdod vispārīgus produktus, kas nav atkarīgi no tehniskām detaļām un modeļu numuriem. Tā rīkojoties, tev būs iespēja saglabāt esošās lapas organisko objektivitāti, kas atbalsta tavu spēju ierindoties labā ranga vietā meklēšanas lapās.
Lapas ātrumam ir nozīme
Atkarībā no tā, kā tava lapa ir kodēta, lapa, kas satur lielu daudzumu elementu (attēli, reklāmas…) var palēnināt tavas mājas lapas ielādes laiku.
Izmanto Google PageSpeed Insights rīku, lai saprastu, kādas problēmas konkrēti pastāv, un kā tu vari samazināt savas lapas ielādes ātrumu, lai uzlabotu lietotāju iesaisti un apsteigtu savus konkurentus.
Schema.org
Schema.org piedāvā strukturētu datu atzīmējumu vārdnīcu bibliotēku, ko Google un citas meklēšanas lapas lieto, lai piedāvātu interneta lietotājiem vairāk informācijas par kādu noteiktu tēmu (tajā skaitā par zīmoliem un produktiem).
Shēmas, kuras būtu vērts iekļaut savā e-biznesa mājas lapā ir, piemēram:
Radi uz cilvēkiem vērstu saturu
Radi saturu, kas tiešā veidā saistīts ar tavu mērķauditoriju, lai maksimizētu trafiku un konversijas.
Izproti, kādas problēmas ikdienā piedzīvo tavi klienti, un piedāvā tiem saturu, kurā atrodamas detalizētas atbildes uz viņu jautājumiem.
Ievietojot detalizētu saturu katrā produktu kategorijā, tu spēsi vienkāršā veidā piesaistīt vairāk transakciju iespējas.
Lai izveidotu spēcīgu SEO stratēģiju, ir nepieciešamas zināšanas un resursi, tāpēc kvalitatīvi SEO pakalpojumi, ir jāveic specializētai un pieredzējušai kompānijai. Mēs iesakām Yoursite.lv pakalpojumus, kas noteikti palīdzēs Jums sasniegt vēlamos mērķus.